Over Softline
Softline is een oer-Hollands merk dat bestaat sinds 1989. Het productiebedrijf is gevestigd in Wijchen, onder de rook van Nijmegen. Het hoogste doel van Softline is het creëren van “enthousiaste klanten”. Met dat doel voor ogen zijn onze producten samengesteld. Niet in de laatste plaats draagt onze hoge servicegraad bij aan het enthousiasme van onze klant.
Onze kernwaarden
De mens
Daarmee bedoelen we dat we altijd eerst denken aan “is het belang van de klant hiermee gediend?”. Maar ook “is het belang van onze medewerker hiermee gediend?”, omdat wij erin geloven dat gelukkige medewerkers altijd het verschil maken en zij kunnen zorgen voor enthousiaste klanten.
Gezondheid
Wij hebben vele jaren hard gewerkt aan het vergaren van kennis over gezond slapen. Want, een energieke dag begint bij een gezonde nachtrust. Onze kennis zetten we in bij de productontwikkeling om optimaal slaapcomfort te kunnen realiseren. Als sluitstuk richten onze designers zich op de ‘looks’. Immers, over smaak valt niet te twisten.
Duurzaamheid
Softline selecteert in de productieketen haar leveranciers van grondstoffen en halffabricaten zoveel mogelijk op hun footprint. Zelf is de productielocatie van Softline duurzaam gebouwd en voorzien van ruim 200 zonnepanelen en ledverlichting. De matrassen van Softline zijn 100% recyclebaar.
Onze ambitie
Niet de grootste zijn, wel de beste… Dat is wat wij willen bereiken. We meten dit af aan hoe klanten ons waarderen en hoe zij over ons praten. Wij bedienen een brede doelgroep die kiest voor een gezonde en comfortabele nachtrust en oog heeft voor design en stijl.
Onze collecties: transparant en overzichtelijk
“Onze klant moet precies weten wat hij koopt”, dat is de stelling van Softline. Dat betekent dat we in begrijpelijke taal vertellen welke materialen we gebruiken én waartoe deze dienen. Maar het betekent ook dat we een overzichtelijke collectie aanbieden, zodat iedereen begrijpt wat de best passende keuze is. Bij Softline moet de comfortsamenstelling dan ook voldoen aan de eisen en wensen van 80% van de consumenten.
Prijs – kwaliteit: geld waard
De kwaliteit en de prijs van onze producten moeten zodanig in balans zijn dat u zegt “deze aankoop is het geld waard”. Zo hoort het te zijn en zo doen we het. Wij kiezen te allen tijde voor A-kwaliteit materialen, omdat die nu eenmaal veel langer meegaan en veel beter hun werk doen. Zo komen bijvoorbeeld onze schuimen uit Zwitserland en België en komen onze verenpakketten uit Zweden.
‘Dat voel je en dat zie je’.